پری ها ، دلنوشته های یک دختر

پری ها ، دلنوشته های یک دختر
دلنوشته هایی برای زنان و دختران ، اشعار عاشقانه و مطالبی برای دختران 
نويسندگان

سلام به دخترای خوشگل ایران

 نمیدونم چی شد امروز حس کردم از بحث ادبی و عشقی و گرفتاری روزمره خودمو خلاص کنم و برم تو زمینه اقتصادی و تو اون زمینه براتون مطلب بنویسم ‎,البته اینو بگم، من نه سیاسی هستم و نه علاقه ای تو این زمینه دارم و نه اقتصادی فکر می کنم و پولدار بزرگی هستم‎

یک کارمنده حقوق بگیر ساده که نه تها هشتش گروی نهش است که به نظرم از همان شماره اولش یعنی دویم گروی یک هست ‎.دخلم به خرجم نمی خوره تا اینو نوشتم یاد شعر معروف سعدی افتادم. شیخ اجل در باب هفتم در تاثیر تربیت می گوید:‎

چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن
که می‌گویند ملاحان سرودی
اگر باران به کوهستان نبارد
به سالی دجله گردد خشک رودی‎

قبل از ورود به بحث اصلی و گفتن اینکه میزان افزایش حقوق کارمندانی مثل من چگونه است وقتی در اینترنت جستجو می کردم و کلمات کسب درآمد بالا ، میلیاردر شدن را جستجو می کردم چیزهای خیلی خوبی دیدم که قند رو توی دلم اب می کرد . واقعا چرا من فقط کسب و کار واقعی رو یاد گرفتم و چیزی از کسب و کار اینترنتی و به ویژه شیوه کسب درآمد بالا از اینترنت بلد نیستم ، واقعا می شود پول درآورد ؟ اگر بله پس ما اصلا نمی دانیم ؟ برخی از دوستان از فروش بالای اینترنتی می گویند و اینکه فلان سایت اینقدر درآمد دارد و فلان وبلاگ این کار را می کند ولی ما چیزی بلد نیستیم .

اوه بحث از مسیر اصلی خودش داره منحرف میشه سریع لگام اسب سرکش ذهنم را بکشم و از وادی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد میلیاردی بکشونم به طرف همان حقوق بخور و نمیر کارمندی و بگم که :

زندگی کارمندی هست دیگه مراعات باید بکنم تا دخل و خرج به هم بسازه ‎. امسال چون دولت فخیمه از طرف بانک مرکزی اعلام کرد که تورم 42 درصد هست!!  خدا سلامتی بده ، البته به ما نه به تورم. تورم که هی داره رشد می کنه روز به روز ورمش بزرگ تر میشه ،

کی خودش و یا ما رو می ترکونه خدا می دونه‎ . خلاصه تو این گیر و دار گفتن حقوق ما 15 درصد افزایش پیدا می کنه افزایش در مقابل تورم نسبت فیل است به مورچه ‎.حتی نمیشه فکر خرید لباس و یا وسایل ضروری کنی . اگه لباس بگیری دیگه نمی تونی گل دختر آلبالویی و ببری تعمیرگاه 

و یا سرویس کنی یا برعکس . بماند هزینه بنزین و مقدار سهمیه که خودش معضلی شده توی این روزا. یاد قدیما افتادم که با بنزین 800 تومن می رفتیم سفر. اصلا هزینه بنزین به چشممون نمی اومد اما این روزا دیگه سفرها خاطره شده و کمتر میشه با دوستای همیشه پایه به سفر رفت .

یادمه پارسال می خواستم ماشینمو عوض کنم ولی یهو همه معادلات و حساب کتابام بر باد رفت . حالا هم که پراید شده 90 میلیون تومن وای به حال ماشینهای مدل دیگه. خلاصه که من موندم و پرداوی آلبالویی که یار غارم شده ، با هم زندگی مسالمت آمیزی داریم.

چند وقت پیش ( این موضوع برای قبل از قضیه منحوس کرونا هستش )هوس غذای رستورانی کردم گفتم یه شب خانواده رو مهمون کنم و بریم یه غذایی به رگ بزنیم . یه سر به اینستا زدم و دنبال یه رستوران خوب و قیمت مناسب گشتم . چشمتون روز بد نبینه با احتساب تعداد نفرات خانواده و قیمت غذا با خودم گفتم کارد به شکمت بخوره دختر رستوران نری می میری. بشین خونه دستپخت مادر از همه این غذاها بهتره.

خلاصه که اینم از رستوران رفتن ما. اوضاع اقتصادی زیاد خوب نیست و گرانی بیداد می کند متاسفانه کسب درآمد و خرج زندگی برای همه سخت شده است نه تنها نمی تونیم کسب و کار خانگی راه اندازی کنیم که ایده های کسب و کار اینترنتی با این اوضاع اثربخشی لازم را ندارد یادش به خیر کسب و کار قبا یه ذره بهتر بود کمی پول در ته جیبمان وجود داشت. الان دیگه خالی خالی شده و قیمت ها که ماشالله در حال اوج گرفتن هستند.

ما نه می تونیم مسافرت بریم نه می تونیم رستوران بریم نه می تونیم لباسی که دوست داریم بخریم نه می تونیم

ماشینمون عوض کنیم پس برای چی کار میکنیم این صفر دخل به صفر خرج نمیخوره توی این اوضاع صفرها رو هم میخوان بردارند. اگه صفرها برداشته بشه من می تونم اون چیزایی که دلم میخواد و بگیرم ؟ یا صفرها با رفتنشون کلا توقع ما از زندگی و هم باخودشون می برند

و ما می مونیم و یه زندگی خیالی ... خلاصه که اینها با هم اصلا نمی سازه. هی باید یه چیزی و به خاطر چیزه دیگه ندید گرفت . تا کی؟؟...

 

 



نظرات شما عزیزان:

اعظم
ساعت21:03---23 ارديبهشت 1399
افرین . عالیی

دوستدار پری ها
ساعت7:50---22 ارديبهشت 1399
سلام
خوبه مال شما طوریه که دخل و خرج با کمی حذف و اضافه تراز میشه مال من تراز که اصلا نمیشه کلی کسری به همراه داره.
یاد بودجه سالیانه کشوری می افتم که پیش بینی مازاد می کنن و آخر سال معلوم میشه کلی کسر بودجه دارن.
ما که کلا به کسری بودجه عادت کردیم و با این افزایش 15 درصدی حقوق، تقریبا هفتاد هشتاد درصد برنامه هامون رو حذف کردیم
اگرچه مسئولان تلاش می کنن به انحای مختلف ما را بمیرانن ولی ما ملت سخت جان تلاش می کنیم نمیریم
جیبتان پر پول و دلتان پر از شادمانی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: کارمند سعدی دخل و خرج بنزین تورم کسب درآمد کسب و کار اینترنتی
[ یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 ] [ ] [ پری ها ]
.: Weblog Themes By موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ پری ها، ویژه دختران و زنان ایران زمین خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 399
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 418
بازدید ماه : 399
بازدید کل : 8458
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1