پری ها ، دلنوشته های یک دختر

پری ها ، دلنوشته های یک دختر
دلنوشته هایی برای زنان و دختران ، اشعار عاشقانه و مطالبی برای دختران 
نويسندگان

ذهن قفل شده یک دختر

سلام بر دخترهای خوشگل و ناز ایرونی

با یک دوستی صحبت می کردم که درباره چی مطلب بنویسم اون دوستم گفت می تونی راجع به هر چیزی بنویسی موضوعات زیاد است با توجه به علاقه و نیاز، از خاطره، داستان تا متن های ادبی، زندگی روزمره و ... رو می تونی در وبلاگ بیاری. وقتی به توصیه و حرفاش دقت کردم دیدم بله کلی مطالب و موضوعات متنوع است که میشه از داخل اونها راجع به خودم به طور خاص و زندگی به طور عام بنویسم .

با کلی ذوق و شوق وارد صفحه مدیریت وبلاگ شدم تا از قسمت ارسال مطالب شروع به نوشتم کنم همین که ادیتور یا همون صفحه ارسال مطلب رو باز کردم یکی دو خط ننوشته، مغزم باز هنگ کرد دیگه چیزی یادم نمی اومد و فقط به صفحه مونیتورم نگاه می کردم که چی بنویسم. خواستم به اون دوستم زنگ بزنم بگم : بله حرف زدن راحت است و حتی راهکار دادن خوبه ولی آیا به شیوه اجرایی شدن اون دقت کردید؟ از بس به ذهنم فشار آوردم مغزم درد گرفت آخه تو شروع کردن هر کاری حتی نوشتن مشکلی ندارم ولی در ادامه و یا اتمام اون همیشه به مشکل می خورم. شاید من ذاتا شروع کننده خوبی هستم و نه لزوما ادامه دهنده و یا اتمام کننده خوبی. خدایا چرا من اینطورم ؟

به این چیزها که داشتم فکر می کرد بی اختیار یاد داستان قدیمی لاک پشت و خرگوش افتادم که در کودکی قصه و کارتون اونو شنیده و دیده بودم. توی اون داستان، خرگوش می گفت من سریع هستم زودتر به خط پایان می رسم و لاک پشت رو مسخره می کرد زمانی که مسابقه دادند خرگوش سریع می ره ولی در بین راه می خوابه و لاک پشت آهسته از کنار اون رد میشه و برنده مسابقه میشه .و در آخر ، این داستان را مصداق بارز ضرب المثل «رهرو آن نيست گهی تند و گهی خسته رود رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود» می دانستند.

 به مرور شیوه روایت این داستان و مسابقه لاک پشت و خرگوش عوض شد و داستان رو به دو شیوه مختلف روایت کردند. در روایت اول، این خرگوش است که مسیر مسابقه را مشخص می کنه و یک مسیر خوب و مناسب را برای سریع دویدن انتخاب می کنه و چون سریع میره ، طبیعی است که مسابقه رو برنده میشه. در روایت دوم، لاک پشت مسیر مسابقه را مشخص می کند و مسیری را انتخاب می کند که دارای آب بوده و باید از یک رودخونه بزرگ بدون پل عبور کنند خرگوش نمی تونه از رودخونه رد بشه و لاک پشت برنده میشه. با این داستان اینگونه نتیجه می گیرند که مسیر مسابقه اگر بر اساس توانمندی و کارآیی آنها مشخص شود برنده مسابقه منصافه مشخص می شود.

تمام این داستان لاک پشت و خرگوش ( اعم از روایت قدیمی و نیز دو روایت جدید آن) امروزه مورد انتقاد است و عده ای معتقدند که دیگر زمان کار انفرادی گذشته و باید به صورت جمعی کار کرد. چون کار انفرادی هزینه زیاد به همراه داشته و بازدهی کمتری دارد و چه بسا منجر به موفقیت نشود. تیم ورک یا کار گروهی از اینجا نشات میگیره که افراد با همکاری هم باید به موفقیت برسند. در داستان ما مسیری که خرگوش می تواند سریع برود می تواند لاک پشت رو روی پشت خود سوار کند و مسیر را ادامه دهد و زمانی که به رودخانه رسید خرگوش روی پشت لاک پشت سوار می شود و از آن عبور می کند. لذا می گویند برای برنده شدن و موفقیت از هوش جمعی و کار گروهی باید استفاده کرد.

حالا چی شد از ذهن هنگ شده خودم به داستان لاک پشت و خرگوش و کار گروهی رسیدم؟ آها یادم اومد می خواستم بگم که درسته وبلاگ دلنوشته های یک دختر است و در اون من یعنی پری ها مطلب می نویسم ولی ضرورتا که نباید من این کار رو بکنم شما خواننده ها و مخاطبان وبلاگ باید نظرات و دیدگاهتون رو هم بگید و اینکه چی دوست دارید من بنویسم و در واقع با این کار در به روز رسانی و ارائه مطالب مفید کمک می کنید. با نظرات شما اگرچه تیم ورک یا کار گروهی صددرصد نمیشه ولی کاچی بهتر از هیچی است. با نظر من حتما موافقید ؟

خودمونیم هی گفتم چی بنویسم چی ننویسم الان که نگاه می کنم با طرح همین مسائل یک مطلب تونستم بنویسم. پس درست گفتند که با هر چیزی حتی پیش افتاده، می توان دست به کاری زد و اقدامی انجام داد. مهم اینه که بخواهیم و قدم در این راه بگذاریم حالا اگر مشارکت گروهی هم باشه که عالی میشه.

روزهاتون شاد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: ذهن دختر ایده دخترانه داستان خرگوش و لاک پشت تیم ورک کار گروهی دخترانه
[ دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 ] [ ] [ پری ها ]
.: Weblog Themes By موفقیت , انگیزه و علاقه در کسب درآمد :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ پری ها، ویژه دختران و زنان ایران زمین خوش آمدید
لینک های مفید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 359
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 378
بازدید ماه : 359
بازدید کل : 8418
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1